Ofte Stillede Spørgsmål
Klik på [+] for at læse svarene. Finder du ikke et svar, må du gerne kontakte os ved brug af kontaktskemaet nederst på siden. Eller også kan du udfylde en reservationsforespørgsel.
Spørgsmål vedr reservationer
Jeg har bestilt online, men jeg har ikke modtaget nogen bekræftelse. Hvorfor? Hvad skal jeg gøre?
Når man foretager sin reservation online, skal man modtage en reservationsbekræftelse. Har du ikke modtaget den, er det normalt fordi den email adresse du indtastede i reservationen er blevet stavet forkert (reservationen er fuldført, men bekræftelsen kunne ikke leveres), eller fordi du lukkede den sidste reservationsside for tidligt og reservationen derfor ikke blev fuldført. En gang imellem bliver reservationsbekræftelser kasseret af spamfiltre. Uanset hvad der er årsag, anbefaler vi, at du kontakter os, og tjekker status af din reservation. Hvis du ikke har brugt vores online booking system på hotelpetit.dk, anbefaler vi at du henvender dig, hvor du har booket.
Jeg har sendt en forespørgsel, men jeg har ikke modtaget svar. Hvorfor? Hvad skal jeg gøre?
Vi gør vores bedste for at besvare alle forespørgsler indenfor en arbejdsdag, men det lykkes ikke altid. Det er også muligt, at din email adresse var stavet forkert, eller at vores email til dig bliver kasseret af dit spamfilter, altså at vi ikke kan kontakte dig. Uanset hvad der er årsag, må du meget gerne ringe til os (+45 98 44 11 99)
Kan jeg reservere et værelse, som er tilpasset handicappede og kørestolsbrugere?
Et af vores værelser er specielt velegnet til handicappede og kørestolsbrugere. Vi beder om, at du indsætter et notat i din reservation, hvor du specificerer dine ønsker, eller at du kontakter os direkte. Tildeling af det ønskede værelse er kun bekræftet, når du har modtaget vores tilbagemelding. Bemærk, at der desværre er nogle trin til hotellets reception (men ikke til værelset og heller ikke til morgenmadsrestaurant), derfor skal en ledsager evt. hjælpe ved indchekning og udchekning.
Jeg har svært ved at gå op og ned ad trapper. Kan jeg reservere et værelse i stueplan?
Vi har mange behagelige værelser i stueplan, og hvis du er gangbesværet, beder vi dig indsætte et notat i din reservation, så vil vi forsøge at tildele dig et af disse værelser. Vi har også en elevator, men den giver ikke adgang til alle værelser. Elevatoren kan kun benyttes med et kort, som udlånes til gæster med specielle behov efter aftale.
Må jeg medbringe min hund (elle andre kæledyr)?
Desværre må dyr ikke medbringes, uafhængig af art og størrelse.
Hvad er de generelle reservationsbetingleser? Afbestillingsreglerne?
Spørgsmål vedr kreditkort og betaling
Skal jeg oplyse mit kreditkort ved reservationen?
Man skal ikke oplyse kreditkortnummeret, når man reserverer direkte på vores egen online bookingsystem. Vi kan dog forlange et kreditkortnummer, som garanti for din reservation, hvis du ankommer sent. I så fald vil vi sende til dig et link til vores betalingsgateway, hvor du kan fortroligt og sikkert indtaste kortets nummer. Vi vil ikke hæve penge fra kortet, med mindre du ikke afbestiller reservationen inden tidsfristen.
Bemærk, at der gælder særlige regler, når man booker gennem andre kanaler (fx. Booking.com, Hotels.com m.m.). Normalt vil disse bookingsystemer forlange et kreditkort som garanti for reservationen (beløbet bliver ikke trukket før afbestillingsfrist udløber). På nogle bookingsystemer sælges der ikke refunderbare priser, i disse tilfælde bliver det reserverede beløb trukket med det samme. Hvis du ikke booker direkte hos os, anbefaler vi, at du tjekker reglerne, der gælder for den bookingkanal, som du bruger.
Jeg har oplyst mit kreditkortnummer ved reservationen, men pengene er endnu ikke blevet hævet fra min bankkonto. Hvorfor?
Man skal ikke oplyse kreditkortnummeret, når man reserverer direkte på vores egen online bookingsystem. Ved direkte bookinger skal opholdet som regel først betales ved ankomst eller afrejse. Hvis kreditkorts nummer er oplyst i forbindelse med en reservation lavet gennem bookingportalerne, bliver beløbet alligevel ikke trukket før afbestillingsfrist udløber. Hvis du har booket gennem andre kanaler (fx. Booking.com, Hotels.com m.m.), anbefaler vi at du tjekker den reservationsbekræftelse, du har modtaget og læser de betingelser, som gælder for din reservation.
Hvad er en garanti for reservationen? Hvorfor skal jeg oplyse mit kreditkort nummer ved sen ankomst?
Alle direkte reservationer foretaget direkte på denne hjemmeside, eller pr telefon/mail kan afbestilles omkostningsfrit inden tidsfristen. Hvis man glemmer at afbestille, og man udebliver, kan vi ikke udleje det reserverede værelse til andre, og derfor beder vi i nogle tilfælde om kreditkort oplysninger som garanti for reservationen. Dette sker kun efter direkte aftale, hvor man vil modtage en anmodning om at indtaste oplysningerne på en sikkerhedsgodkendt betalingsgateway. Beløbet bliver ikke trukket, med mindre man ikke afbestiller reservationen inden tidsfristen, eller ved udeblivelse uden rettidig afbestilling.
Hvis du har booket gennem andre kanaler (fx. Booking.com, Hotels.com m.m.) gælder ikke de samme regler: vi anbefaler, at du tjekker den reservationsbekræftelse, du har modtaget og læser de betingelser, som gælder for din reservation.
Hvad er en ikke refunderbar pris?
En ikke refunderbar pris er en pris, som forlanges betalt ved reservationen og som ikke bliver refunderet ved afbestilling (afbestillingsgebyret er 100% af prisen). Ikke refunderbare priser er ikke tilgængelige på vores egen bookingsystem. Finder du en ikke refunderbar pris andre steder på nettet, skal du tjekke bestillings- og betalingsreglerne på bookingsystemet, hvor du har set prisen.
Hvad er betingelserne ved betaling af depositum?
I nogle tilfælde (fx. ved grupper) beder vi om, at opholdet delvis eller helt forudbetales. Dette sker efter aftale, og man kan efter eget valg indbetale det aftalte beløb på vores bankkonto eller betale med kreditkort. Vælger man kreditkort, vil vi sende en betalingsanmodning og transaktionen vil blive gennemført på en sikkerhedsgodkendt betalingsgateway.
Det betalte depositum kan refunderes helt inden den angivne afbestillings tidsfrist. Hvis reservationen ikke er afbestilt inden tidsfristen, vil depositum betragtes som afbestillingsgebyr.
Kan jeg forudbetale opholdet?
Ja, det er muligt at forudbetale. Dette sker efter aftale, og man kan efter eget valg indbetale det aftalte beløb på vores bankkonto eller betale med kreditkort. Vælger man kreditkort, vil vi sende en betalingsanmodning og transaktionen vil blive gennemført på en sikkerhedsgodkendt betalingsgateway. Bemærk, at vi kun kan udstede en kvittering, når vi modtager betalingen. Regningen kan først printes/ sendes efter endt ophold.
Hvornår og hvordan kan jeg betale opholdet?
Har man reserveret direkte hos os (på denne hjemmeside, eller telefon/ email) skal opholdet som regel først betales, når man er på hotellet. Man kan betale med danske kroner og med kreditkort (vi pålægger ikke gebyr for transaktioner som bliver gennemført på hotellets terminaler i receptionen, dvs. når man er fysisk tilstede og betaler med kreditkort). Evt. undtagelser (fx. depositum, ikke refunderbare priser) sker kun efter aftale.
Har man reserveret via andre bookingkanaler (f.eks Booking.com/ Hotels.com) vil evt. hele opholdets pris hæves fra det indtastede kreditkort når afbestillingsfristen udløber. Vi anbefaler, at du tjekker de betingelser, som gælder på bookingportalen, hvor du booker.
Pålægges der gebyr ved kreditkort betaling?
Vi pålægger ikke gebyr for transaktioner som bliver gennemført på hotellets terminaler i receptionen (dvs. når man er fysisk tilstede og betaler med kreditkort)
Hvordan håndterer I kredtikort oplysningerne? Er mine data sikre?
Har du booket gennem et bookingsystem som Booking.com, Hotels.com m.m. skal du tjekke direkte med dem, hvordan deres sikkerhedsforanstaltninger er.
Hvad angår Hotel Petit, hvis vi – efter aftale – sender dig en betalingsanmodning, hvor du skal indtaste dit kreditkortnummer, bruger vi en sikkerhedsgodkendt betalingsgateway, og data bliver gemt på deres sikre server. Er du i tvivl om den anmodning du har fået, kommer fra os, må du gerne kontakte os.
Øvrige spørgsmål vedr hotellet
Hvor kan jeg parkere? Hvor meget koster det?
Selvom hotellet ligger i byens centrum, er der mange parkeringsmuligheder i området, og det er muligt at parkere gratis langs mange af byens veje. Hotellets egen parkering koster kr 75,00 pr nat fra den 1.april til og med den 30.september, mens den er gratis i resten af året. Udlejningen starter kl. 14:00 på ankomstdatoen og afslutter kl. 12:00 på afrejsedatoen. Parkeringpladserne kan reserveres (brug gerne parkeringsanmodning funktion i vores online booking system).
Hvornår er indcheckningstiden? Afrejsetiden?
Indcheckningstiden er fra kl. 14:00 til kl.18:00. Hvis du kommer tidligere, kan vi ikke garantere at dit værelse er klart, men hvis det er klart, kan du selvfølgelig tjekke ind med det samme. Hvis du forventer senere ankomst, beder vi om, at du meddeler din forventede ankomsttid i reservationen (samt dit mobiltelefonnummer), og at du kontakter os, hvis du bliver forsinket.
Afrejsetid er før kl. 11:00.
Kan jeg få hjælp til at bære min bagage?
Selvfølgeligt! Spørg i receptionen, når du ankommer, og vi vil hjælpe dig med bagagen.
Hvordan kan jeg koble mig til internettet?
Du kan koble dig til internettet med din egen computer via vores trådløse netværk, som dækker alle værelser, annekset og fællesområder. Adgangen er gratis, men det kræver et kodeord, som du får oplyst i receptionen.
En stationær computer er også tilgængelig døgnet rundt til fælles gæstebrug.
Hvornår serveres der morgenmad? Hvad findes der på buffeten?
Vores morgenbuffet serveres i restauranten ved siden af receptionen fra kl. 6:30 til kl. 10:30 i hverdage (mandag til fredag) og fra kl. 7:30 til 10:30 i weekender (lørdag og søndag), helligdage og sommerferie periode.
På buffeten finder man kolde og varme drikke, og et stort udvalg af tébreve og løse téblade. Vi tilbyder flere typer rundstykker og brød, samt wienerbrød, og en müsli buffet hvor man selv kan blande gryn, frøer, bær efter egen inspiration og endda lokale sirupper (men der findes også færdigt müsli og cornflakes). Der findes også Nutella og honning, flere typer syltetøj og flere typer yoghurt. Så har vi friskskåret frugt og grøntsager, ost og pålæg, hård- og blødkogte æg, og normalt også en varm ret (fx. leverpostej og bacon).
Glutenfri produkter findes ikke på buffet, men de kan bestilles (indtast en note i din reservation).
Har I en bar, hvor jeg kan købe drikkevarer?
Vi har en snack- og drikkeautomat, hvor du kan købe chokolade, chips, vand, sodavand, øl vin og spiritus. Té eller kaffe kan fås gratis ved drikkeautomaten: kaffen er brygget på friskmalede bønner og du finder altid et udvalg af tébreve.
Hvor kan jeg spise middag?
Der findes et bredt udvalg af restauranter i gåafstand fra hotellet. Vi hjælper gerne med anbefalinger og reservationer, og i nogle perioder, tilbyder vi pakker, hvor spisning på udvalgte restauranter er inkluderet i prisen
Må jeg bruge billeder og tekst fra denne hjemmeside?
De materialer, der vises på denne hjemmeside, herunder informative tekster, fotografier, illustrationer, grafik og andet grafisk materiale, navne, logoer, varemærker og andre mærker, tilhører de respektive ejere, bl.a. Hotel Petit, Turisthus Nord og VisitDenmark og er beskyttet af copyright, varemærker og andre immaterielle rettigheder. Et sådant indhold kan vises og udskrives udelukkende for din personlige, ikke-kommercielle brug. Du må ikke reproducere, sælge eller offentliggøre ethvert sådant materiale til tredjemand uden udtrykkelig forudgående skriftlig tilladelse fra Hotel Petit.
Hvad er jeres politik, hvad angår personlige data?
Vi tager personlig databeskyttelse alvorligt. Vi gør alt muligt for at beskytte de personlige data, som vi får adgang til, og vi vil absolut ikke sende dig uønsket indhold. Denne hjemmeside gør brug af teknologi (bl.a. cookies) for at give dig en bedre oplevelse når du besøger vores sider, og for at målrette webannoncer med formålet at de ikke bliver vist, til de brugere, som ikke er interesserede. Du kan læse mere her.
Har du ikke fundet et svar på dit spørgsmål?
Kontakt os endeligt!